dimarts, 13 de maig del 2014

Benito Usón. FOTO-MOSAIC DEL BARRI. "Records d'infantesa al Parc de la Marquesa".




El  Benito Usón, al  Parc de la Marquesa 
"Sempre ha format part de la meva vida".
En el voltant de la casa hi ha l’antic jardí. El parc de la Marquesa conserva encara les grans palmeres que hi havia a prop de les masies. Està distribuït com era típic el segle XIX, en glacis i camins amb bancs,arbres d’ombra i una font de tipus columna amb aixetes de llautó. La porta és de forja i està emmarcada per dues grans pilastres de pedra i en el llindar hi ha la data 1867. Les notícies més antigues són les d’una masia del segle XVI de planta quadrada i torratxa amb teulada a quatre vents que devia estar envoltada de camps.

De masia a palauet, i de camps a jardí privat.... I el retorn a un parc públic.

En el segle XIX, la masia es va reconvertir en palauet i els camps en jardí privat. En l’any 1890 la torre Barrina va passar a ser parc públic i escola de l’ajuntament, i es va canviar el nom per Parc de la Marquesa.

La primera vegada que jo vaig veure el parc de la Marquesa, va ser quan tenia onze anys i seria pel voltant del 1956. Vaig a anar a buscar aigua i el que més recordo de la casa són el arbres i sobretot les palmeres tan altes en els voltants de tota la casa, com si fos un palau molt gran, el jardí era una cosa fantàstica i encara m'en recordo de tot. Hi vaig tornar alguna vegada més i cada dia que passa sempre està en el meu pensament. Són coses que vius i són per sempre, són records de la meva infantesa.


L’arbre on han jugat les meves filles i ara juguen els meus néts.

3 comentaris:

  1. No conocia la historia del parque de la Marquesa y la encuentro muy interesante.

    ResponElimina
  2. Hola Benito,m'ha agradat molt el teu article, ets unic pre fer les coses. Es iqual que sigui scribint com fotografia, est fabulos. Segueix aixi, no canviis mai t'admiro.

    ResponElimina
  3. Me ha gustado leer esas lineas que escribes en el bloc, porque estan llenas de recuerdos, ya que los recuerdos son quien eres.

    ResponElimina